Les objectifs d'apprentissage
- De leerling kan vertellen wanneer hij muziek als mooi of lelijk beschouwt;
- De leerling kan vertellen welke rol mode speelt in muziek;
- De leerling kan een planche d'ambiance ontwerpen en presenteren voor de klas;
- De leerling kan vertellen of mode artistieke expressie volgens hem beïnvloedt.
Orientation
Je vindt sommige nummers mooi en andere nummers lelijk. Wat maakt een nummer volgens jou mooi of lelijk?
Kijk naar deze stills uit een muziekvideo. Vind je deze mooi of lelijk? Welke rol speelt mode hierin volgens jou?

Angèle - Balance ton quoi

Stromae - Fils de joie
Application
Luister naar het nummer C'est la mode van Annie Philippe en lees tegelijkertijd de songtekst. Geef vervolgens antwoord op de vragen onder de video.
- Onderstreep de woorden en/of zinnen in de songtekst die verwijzen naar het thema: mode.
- Hoe komt het thema: mode naar voren in het nummer C'est la mode?
- Welke culturele aspecten van de Franse mode zie je terug in het nummer C'est la mode?
- Vind je de mode in dit nummer mooi of lelijk? Licht je antwoord toe.

In tweetallen ga je een planche d'ambiance maken op de website Canva, geïnspireerd op het nummer C'est la mode van Annie Philippe. Op de planche d'ambiance laat je zien hoe mode eruit ziet volgens Annie Philippe.
Vervolgens ga je de planche d'ambiance presenteren voor de klas, waarbij het belangrijk is om te vertellen:
-
hoe kijk jij aan tegen het modebeeld van Annie Philippe?
-
beschouw je de mode in het nummer C'est la mode als mooi of lelijk?